Hoe was jouw vakantie?
Geen zin in een eindeloze vertelkring na een vakantie? Gebruik dan deze werkvorm.
Nodig:
- per groepje van 4 het werkblad en een dobbelsteen.
- per leerling een blaadje, pen, wisbordje en stift voor op het wisbordje te schrijven
Geef de leerlingen eerst tijd om na te denken over wat ze in de vakantie hebben gedaan. Laat ze bijvoorbeeld een top 3 noteren op hun blaadje. Na deze denk- en schrijftijd geef je aan welke leerlingen mogen beginnen. Bijvoorbeeld de nummers 1 van elk groepje.
Van elk groepje dobbelt de nummer 1 met de dobbelsteen. Het nummer wat deze leerling gooit is de opdracht die hij/zij moet uitvoeren. Klaar? Dan mag de nummer 2.
Als alle leerlingen in een groepje geweest zijn, kun je ze nog een ronde laten spelen of je maakt nieuwe groepjes. Door bijvoorbeeld alle nummers 1 bij elkaar te laten zitten, alle nummers 2 enzovoort.
De inspiratie voor dit werkblad heb ik van juf Joyce.