Module 16.2: plan van aanpak
Module 17: materialen en afronding
Gefeliciteerd! Je bent bij de laatste module aangekomen! Bij deze module vind je een afrondende vragenlijst. Graag ontvang ik feedback over deze e-learning om er van te leren en om…
Module 16.1: kindgesprekken
Bonusles: voeren van kindgesprekken. Hoe pak je dat aan? Voorbeeld van een format dat je kunt gebruiken: Plan van aanpak (kind versie)
Module 15: signaleren
Signaleren: hulpmiddel om jou als leerkracht te helpen. De signaleringslijst kun je hieronder downloaden: Signaleren executieve functies
Module 14: aanpassingen in de schoolpraktijk
Aanpassingen in de schoolpraktijk Interventies en faciliteiten waarmee jouw leerlingen efficiënter kunnen werken en een grotere kans van slagen hebben. Welke aanpassingen kun jij nog doen in jouw klas? Probeer…
Module 13.2: verwerkingssnelheid
Een bonusles over verwerkingssnelheid. Verwerkingssnelheid is de tijd tussen het ontvangen en het reageren op een stimulus. Als dit kind zo slim, is, waarom is hij dan zo langzaam? Huiswerk…
Module 13.1: relatie executieve functies en schoolsucces
Relatie executieve functies en schoolsucces. Bekijk eerst het filmpje van deze les en maak daarna de test.
Module 12.2: wat helpt bij een zwakke metacognitie?
Metacognitie: Wat helpt bij een zwakke metacognitie? Extra: Een filmpje voor in de klas: Metacognitie bij vogels Activiteiten voor in de klas: Laat je leerlingen in tweetallen een tekening maken.…
Module 12.1: metacognitie
Metacognitie: het vermogen een stapje terug te doen om jezelf en de situatie te overzien en om te bekijken hoe je een probleem aanpakt; het gaat daarbij om zelfmonitoring en…
Module 11.2: wat helpt kinderen met een zwakke flexibiliteit?
Flexibiliteit: wat helpt kinderen met een zwakke flexibiliteit? Activiteiten voor in de klas: Handen vast: verdeel je klas in groepjes van 4 of 5 leerlingen. Laat ze elkaars handen vasthouden.…