Module 10.3: werken met succescriteria

Bonusmodule over het werken met succescriteria. Succescriteria zijn een goed middel om in te zetten als je doelgericht gedrag wilt bevorderen in je klas. Extra: Filmpje over “samen succescriteria opstellen”

Module 10.1: doelgericht gedrag

Doelgericht gedrag: het vermogen om een doel te formuleren, dat te realiseren en daarbij niet afgeleid of afgeschrikt te worden door andere behoeften of tegengestelde belangen. Je start deze module…

Module 10.2: tips voor in de klas

Doelgericht gedrag: tips voor in de klas Extra: School en topsport: hoe jonge topsporters toch hun diploma halen. Een mooi voorbeeld over het vertonen van doelgericht gedrag. TedTalk van Carol…

Module 9.2: tips voor in de klas

Timemanagement: tips voor in de klas Bekijk eerst het filmpje en maak daarna de test. Extra: Een filmpje om in de klas te kijken over het nut van timemanagement. Speel…

Module 9.1: timemanagement

Timemanagement: het vermogen om een doel te formuleren, dat te realiseren en daarbij niet afgeleid of afgeschrikt te worden door andere behoeften of tegengestelde belangen. In dit filmpje ga ik…

Module 8.2: tips voor in de klas

Organisatie: tips voor in de klas. In het filmpje heb je een bestand gezien over welke gezelschapsspelletjes je kunt inzetten in de klas. Dit bestand vind je door op de…

Module 8.1: organisatie

Organisatie: het vermogen om dingen volgens een bepaald systeem te arrangeren of te ordenen. Bekijk het filmpje over de theorie.

Module 7.2 tips voor in de klas

Planning en prioritering: Het filmpje hierboven gaat over wat je nu op welke leeftijd mag verwachten, wat helpt bij een zwakke planning en tips voor in de klas. Extra: Laat…

Module 7.1: planning/prioritering

Planning/prioritering: de vaardigheid om een plan te bedenken om een doel te bereiken of een taak te voltooien. Hierbij moet je ook in staat zijn beslissingen te nemen over wat…