Module 6.2: tips voor in de klas
Module 6.1: taakinitiatie
Taakinitiatie: het vermogen om zonder dralen met projecten te beginnen, op tijd en op een efficiënte wijze. Bekijk het filmpje hierboven over de theorie.
Module 5.2: tips voor in de klas
Volgehouden aandacht: tips voor in de klas. Extra: Een tekenfilmpje over volgehouden aandacht om te laten zien in je klas: Kiwi
Module 5.1: volgehouden aandacht
Volgehouden aandacht: het vermogen om de aandacht erbij te houden, ondanks afleidingen, vermoeidheid of verveling. Een filmpje over de theorie.
Module 4.2: omgaan met de negatieve emoties van een kind
Emotie-regulatie: omgaan met de negatieve emoties van een kind. Extra: Filmpje Tea Adema In dit filmpje legt Tea het 5G schema uit aan de hand van een voorbeeld: omgaan…
Module 4.1: emotie-regulatie
Emotie-regulatie: het vermogen om informatie in het geheugen vast te houden tijdens de uitvoering van complexe taken. Een filmpje over de theorie.
Module 3.2: tips voor in de klas
Werkgeheugen: tips voor in de klas Scoor jezelf op de tips die in het werkboek staan en die ik in het filmpje heb gegeven. Welke tips pas jij al standaard…
Module 3.1: werkgeheugen
Werkgeheugen: het vermogen om informatie in het geheugen vast te houden tijdens de uitvoering van complexe taken. Een filmpje over de theorie.
Module 2.2: tips voor in de klas
Respons-Inhibitie: tips voor in de klas. Extra: Filmpje: wie blijft van de spekkies af? Een mooi voorbeeld van Respons-Inhibitie bij kinderen.
Module 2.1: respons-inhibitie
Respons-inhibitie: het vermogen om na te denken voor je iets doet. Een filmpje over de theorie.