Module 6.1: taakinitiatie

Taakinitiatie: het vermogen om zonder dralen met projecten te beginnen, op tijd en op een efficiënte wijze. Bekijk het filmpje hierboven over de theorie.

Module 5.2: tips voor in de klas

Volgehouden aandacht: tips voor in de klas.   Extra: Een tekenfilmpje over volgehouden aandacht om te laten zien in je klas: Kiwi

Module 5.1: volgehouden aandacht

Volgehouden aandacht: het vermogen om de aandacht erbij te houden, ondanks afleidingen, vermoeidheid of verveling. Een filmpje over de theorie.

Module 4.1: emotie-regulatie

Emotie-regulatie: het vermogen om informatie in het geheugen vast te houden tijdens de uitvoering van complexe taken. Een filmpje over de theorie.  

Module 3.2: tips voor in de klas

Werkgeheugen: tips voor in de klas Scoor jezelf op de tips die in het werkboek staan en die ik in het filmpje heb gegeven. Welke tips pas jij al standaard…

Module 3.1: werkgeheugen

Werkgeheugen: het vermogen om informatie in het geheugen vast te houden tijdens de uitvoering van complexe taken. Een filmpje over de theorie.

Module 2.2: tips voor in de klas

Respons-Inhibitie: tips voor in de klas.   Extra: Filmpje: wie blijft van de spekkies af? Een mooi voorbeeld van Respons-Inhibitie bij kinderen.