Review: het feest van de wolfmaan (De sterrensteen deel 2) ~ Kelly van Kempen

het feest van de wolfmaan

Het feest van de wolfmaan is het spannende nieuwe deel van de sterrensteen. Elfies moeder, Petronella, geeft een bijzonder feest ter ere van de volle maan. Elfie is in paniek: die rare maanfeestgasten komen maar liefst vier dagen bij hen over de vloer! Tot overmaat van ramp wil de grootste pestkop van Elfies klas ook bij het feest zijn. Dan kan ze op haar Youtube-kanaal aan iedereen laten zien hoe maf en zweverig Elfies ouders zijn. Algauw blijkt dat niet eens Elfies grootste zorg. Er wordt ingebroken in het dorp en samen met haar buurjongen Mats gaat ze op onderzoek uit. Alles wijst erop dat de dader een van Petronella’s gasten is…

Detectiveserie

In augustus vorig jaar verscheen het eerste deel van de Sterrensteen. In dit boek maakte je kennis met Elfie, haar ouders en de Sterrensteen. Onlangs verscheen het tweede deel van deze serie: het feest van de wolfmaan. In het boek wordt een aantal keren verwezen naar deel 1, maar ook zonder dat je deel 1 gelezen hebt, kun je deel 2 prima lezen.

Met veel plezier heb ik ‘het feest van de wolfmaan’ gelezen. Het boek leest lekker weg. Het is een spannende detective en je wilt gewoon weten wie het gedaan heeft! Daarnaast is het mooi om te lezen hoe de vriendschap tussen Elfie en Mats zich steeds verder ontwikkelt. De vraag blijft… wordt het meer dan een vriendschap? Hopelijk wordt dit in een toekomstig deel beantwoord. Als je van boeken met humor houdt, dan moet dit boek zeker op je lijstje.
Verder kun je achterin het boek lezen hoe je jouw eigen maanviering kunt organiseren en lees je meer over de verschillende edelstenen die in het boek voorkomen. Een aanrader voor in de schoolbieb!

Hotze de Roosprijs 2021

Het eerste deel van de serie is genomineerd voor de Hotze de Roosprijs 2021. Dat betekent dat het tot de beste kinderboekendebuten van 2020 behoort! Elk jaar reikt Gemeente Zaanstad de Hotze de Roosprijs uit aan een kinderboekenschrijver die het jaar ervoor zijn of haar debuut heeft geschreven. Het is een belangrijke prijs, en genomineerd zijn is een hele eer! Kelly van Kempen, de schrijfster, kan er een mooi geldbedrag mee winnen. In juni weet ze of ze de prijs heeft gewonnen. Ik ben benieuwd of ze met ‘het feest van de wolfmaan’ ook voor een prijs genomineerd wordt!

Hartelijk dank Uitgeverij Billy Bones voor het toezenden van dit leuke boek! #samenwerking