Review: Kevin de Vampier – een heel helse heks

kevin de vampier

Kevin de vampier is nog enthousiaster dan ooit, omdat hij nu eindelijk het Doodsangstfestival gaat bezoeken. Dit keer gaat hij met zijn nieuwe beste vriendin Bibi en de zeldzame draak Gerard. Misschien winnen ze zelfs de eerste prijs voor beste act. Ze zitten een tikkeltje in tijdnood, dus ze moeten de korte route door het Wilde Woud nemen. Niemand woont in het Wilde Woud, behalve een extreem gemene heks die wat problemen zou kunnen opleveren. Als gewoon niemand iets eet uit het bos en iedereen in de rijtuigen blijft, komt het goed. Toch?

4/5

Een heel helse heks

Een review schrijven zonder het hele verhaal te verklappen is soms best lastig, maar ik onderneem toch weer een poging.  Kevin en Bibi moeten het in Kevin de vampier – een heel helse heks het opnemen tegen Grijziga Feex. En man, man wat is dat toch een kreng! Ze kan zichzelf niet alleen als een heel ander persoon voordoen, ze is ook nog eens ontzettend doortrapt. Ook Kevin en Bibi trappen in de zorgvuldig opgezette val… voor even dan… Grijziga Feex speelt graag spelletjes, maar bepaalt dan zelf de regels en die zijn altijd nadelig voor de ander. Zal het Kevin en Bibi lukken om haar betovering weten te verbreken en te kunnen vluchten?

De tekeningen in Kevin de Vampier

Niet alleen de voorkant, maar alle tekeningen in het boek trekken de aandacht. Flavia Sorrentino weet de juiste sfeer neer te zetten. Als je het boek openslaat, zie je eerst een kaart van het gebied Waar het Woeste Woud en Monstros stad onder vallen. Op elke pagina vind je wel toepasselijke tekeningen die het verhaal meer diepte geven. De tekeningen zijn in verschillende grijstinten, maar dat maakt de tekeningen alleen maar mooier en intrigerender.

Ook in dit deel beleven Kevin de vampier en zijn nieuwe mensenvriendin Bibi weer een spannend avontuur. Matt Brown weet het verhaal op een hilarische, avontuurlijke wijze op te schrijven en daardoor wil je gewoon verder lezen. Ook al weet je dat de meeste verhalen goed aflopen, toch wilde ik zeker weten dat het hen lukte om Grijziga Feex te verslaan. Ondertussen zat ik regelmatig hardop te lachen en genoot ik weer met volle teugen van dit verhaal. Ook in dit deel worden de hoofdstukken weer afgewisseld met stukken uit het monsterdossier. Dit boek is een aanrader voor alle kinderen die van fantasy houden. Geschikt voor kinderen vanaf 7 jaar.

Hartelijk dank Fontaine Uitgevers voor het toezenden van dit grappige boek! Deze blog bevat affiliatie links.