Zoek iemand die
Hoe leuk is het om het vertellen na een vakantie eens anders aan te pakken dan een hele lange vertelkring of met een binnen/buitenkring? Toen ik net startte als leerkracht waren er collega’s die een zandloper hadden en het kind dat aan de beurt was mocht net zo lang vertellen als dat de zandloper liep. Ik vond dat altijd een beetje sneu. Ja natuurlijk, tijd is belangrijk in het onderwijs, maar het kind moet niet blokkeren door het zien van een zandloper.
Wie weet moeten jouw leerlingen weer erg wennen aan het stilzitten op een stoel. Voor hen is de coöperatieve werkvorm “zoek iemand die” een uitkomst. Deze heb ik gemaakt voor na de voorjaarsvakantie.
Teken je vakantie
Een andere variant voor je “maandag na de vakantie kring” is dit werkblad: “teken je vakantie”. De leerling krijgt een vel met 4 vakken. De leerling kan dus 4 tekeningen maken over hoogtepunten uit zijn of haar vakantie. Klaar? Bekijk elkaars tekeningen en misschien is er zelfs nog wel tijd om je klasgenoot een vraag te stellen over zijn/haar bijzondere vakantie!
0 reacties
Hoi Joanne!
Ik wil je even een groot compliment maken voor jouw site. Wat staan er fijne dingen op. Niet alleen rekenen taal lezen maar vooral ook Sociaal Emotioneel!
Jouw werk gebruik ik met veel plezier!
Dank je wel daarvoor!
Hartelijke groet,
Christel.
Dank je wel voor het compliment Christel! Altijd leuk om te horen!
Groeten, Joanne