Review: Alles wat je weet over kriebelbeestjes is fout!

kriebelbeestjes

Alles wat je weet over kriebelbeestjes is fout! Een titel die triggert om verder te kijken. Bijen gaan dood als ze je steken, duizendpoten hebben duizend poten en kakkerlakken zijn onverwoestbaar, toch? Dit boek bewijst dat je het fout hebt! Maar maak je geen zorgen, er zijn zoveel kriebelbeestjes dat het onmogelijk is om alles van ze te weten…

28 stellingen die fout zijn!

Je kunt er een prachtig gesprek over voeren in je klas. Met de 28 stellingen uit Alles wat je over Kriebelbeestjes weet is fout zijn er voldoende stellingen waar jouw leerlingen over na kunnen denken en zo hun kennis over alle kleine beestjes kunnen vergroten. Elke stelling heeft 2 pagina’s gekregen in het boek. Naast het weerleggen van de foute stelling, krijg je ook heel veel nieuwe informatie en geven ze heel veel voorbeelden.

De tekeningen

De kracht van informatieve boeken zitten voor mij voor een groot deel ook in de tekeningen. In Alles wat je weet over kriebelbeestjes is fout vind je de prachtigste tekeningen. Het kleurgebruik en de details zijn super. Ook door het toevoegen van allerlei details, zoals varens, bladeren, bloemen en zwammen worden de verschillende pagina’s een kleurrijk geheel en raak je niet uitgekeken.

Een aanrader voor de Kinderboekenweek

Kribelbeestjes passen (natuurlijk) perfect bij het thema Gi-Ga-Groen! De mooie tekeningen en duidelijke uitleg maken dit een ontzettend leerzaam informatieboek. Een boek waar veel leerlingen met plezier in zullen bladeren en lezen. Het meest bijzondere vond ik dat insecten niet alleen op warme plaatsen voorkomen, maar dat er ook insecten zijn die juist van de kou houden. Wist jij dat er twee verschillende soorten hommels leven in de poolcirkel?

4/5

Hartelijk dank Uitgeverij Lemniscaat voor het toezenden van dit leerzame boek! #samenwerking #barterdeal