Review: bodyguard

bodyguard

De veertienjarige Connor Reeves is niet zomaar een tiener. Nadat hij in het diepste geheim gerekruteerd is als professioneel bodyguard, wordt hij samen met een team klaargestoomd voor gevaarlijke undercovermissies. Want wie verwacht nou dat een tiener iemand kan beschermen? Veel tijd om te trainen heeft Connor niet, want hij is nog maar een paar weken in opleiding als de president van de Verenigde Staten hem oproept om zijn dochter, Alicia, te beschermen. Alicia zit echter helemaal niet te wachten op bescherming en doet er alles aan om aan de agenten van de Geheime Dienst te ontsnappen. Maar wat Alicia niet weet is dat terroristen plannen maken om haar te gijzelen.

5/5

Bodyguard

Het boek start met een proloog over een bodyguard die bij het beschermen van een Amerikaanse ambassadeur om het leven komt. Daarna start het verhaal pas echt. Als eerste maak je kennis met Connor, de hoofdpersoon van het verhaal. Hij is gewoon een jongen die oosterse vechtsport doet. Hij wordt door kolonel Black gerecruteerd voor zijn persoonsbeveiligingsorganisatie, Buddyguard. Daarnaast loopt een verhaallijn over een groep terroristen die de ontvoering van de dochter van de president van Amerika voorbereiden. Connor volgt eerst een intensieve opleiding en wordt dan aangesteld om die dochter te beschermen. Uiteindelijk komen beide verhaallijnen kort bij elkaar. Hoe het verhaal precies verloopt en de afloop ga ik natuurlijk niet verklappen, maar het boek is het zeker waard om te lezen.

Chris Bradford

Chris Bradford studeerde Engels aan de universiteit van Exeter en doceerde Engels aan Japanse studenten. Hij is professioneel muzikant, songwriter en muziekleraar en heeft meer dan twintig jaar ervaring in Japanse vechtkunsten. Als auteur gebruikt hij de ‘method-writing’-techniek; voor zijn De jonge samoerai-serie leerde hij bijvoorbeeld iaido (de klassieke zwaardkunst van de samoerai) en karate en haalde hij een zwarte band in Zen Kyu Shin Taijutsu. Voor de Bodyguard-serie volgde hij een intensieve cursus persoonsbeveiliging. Zijn boeken verschijnen in meer dan 20 landen en werden bekroond met verschillende prijzen. Chris woont met zijn vrouw en twee zoons in Engeland.

Mijn mening over het boek

Gijzeling, het eerste deel van Bodyguard, leest lekker weg en is meeslepend. Soms is de opbouw van de spanning langdradig, maar wanneer Alicia en Connor (eindelijk) worden gegijzeld, wordt het verhaal heel spannend! De hoofdstukken zijn niet al te lang en dat is prettig als je nog een klein hoofdstukje verder wilt lezen. Ik denk dat de gemiddelde puber kortere hoofdstukken ook gewoon heel fijn vindt. Deze uitgave is een herziene uitgave. Het origineel  is in 2013 verschenen. Het boek is geschikt voor kinderen van 13 jaar en ouder die van spannende boeken houden. Mijn zoon is het boek nu aan het lezen en ik vermoed dat hij na dit deel de hele serie zal willen lezen. Yes, de puber leest weer!

Hartelijk dank Uitgeverij van Goor voor het toezenden van het boek!