Review: de geheime spokentocht

de geheime spokentocht

De geheime spokentocht is het derde deel van Marie Boe en ook in dit deel wordt het weer ongelooflijk spannend! Wanneer Marie en Jasper worden aangevallen door duistere ballerina’s vermoeden ze dat hun grote vijand, de Geestenkoning, hierachter moet zitten. Zijn krachten worden steeds sterker en dat gebeurt niet zomaar. Eens in de twintig jaar verschijnt er namelijk een Zilveren Maan die de magie op Zilvermaaneiland nog krachtiger maakt. Marie en Jasper doen er alles aan om de magische koffer uit handen van de Geestenkoning te houden. Zullen ze erin slagen hem voor eens en altijd te verslaan?

Het verhaal

Ook in de geheime spokentocht wordt het verhaal verteld vanuit het perspectief van Marie en haar vriendje Jasper. Deze keer worden ze belaagd door enge, gemene ballerina’s. Gelukkig krijgen ze hulp van het beschermersgilde. Ook Janna heeft in dit deel weer een rol. Was ze in de vorige delen nog een vervelend meisje die steeds probeerde Marie en Jasper dwars te zitten, in dit deel laat ze zich van een heel andere kant zien en ontwikkelt er een mooie vriendschap tussen de drie kinderen. Met een beetje hulp vinden de kinderen weer een nieuw muziekdoosje met daarin een Numori, namelijk de superenthousiaste Vayu. Natuurlijk beschikt Vayu ook (net als Furio en Waranja) over een bijzondere magische kracht en deze kunnen ze weleens heel erg hard nodig gaan hebben. Meer ga ik niet verklappen over dit magische avontuur! Nou vooruit, nog één tipje van de sluier: “Vergeet vooral niet de verschillende QR-codes te scannen!”

Vanaf de eerste bladzijde zit de spanning in het verhaal. Het is een race tegen de klok om Taran te verslaan en dt zorgt ervoor dat je blijft lezen, want je wilt gewoon weten hoe het verhaal afloopt en of het goede het wint van het kwade. Deze ingrediënten kan Michael Reefs altijd goed verwerken in zijn boeken, maar in de geheime spokentocht slaagt hij er extra goed in. Marie Boe is geschreven voor leerlingen van 8 jaar en ouder. Het boek is los te lezen, maar als je geen informatie wilt missen en het verhaal volledig wilt beleven, kun je de boeken het beste op volgorde lezen. Het boek is zeker geschikt voor in de klassenbibliotheek, maar je kunt het boek ook goed als voorleesboek gebruiken. De leerlingen zullen je smeken om nog een hoofdstuk voor te lezen en laten we eerlijk zijn, wat is er nu fijner dan een groep die aan je lippen hangt als je voorleest!

5/5

Hartelijk dank Uitgeverij Billy Bones voor het toezenden van dit spannende boek! #barter #affiliate