Review: De Orde van de Gouden Leeuw ~ de gouden cirkel

de gouden cirkel

Het wordt moeilijker dan ooit voor Lucy en haar vrienden in de gouden cirkel. Lukt het hen om de laatste twee Onnavolgbare Opdrachten te volbrengen. Schaduwheer Jaldabaz krijgt steeds meer aanhangers, en ook het verschrikkelijke verraad van de Dadelaar en de afnemende kracht van de Hart Steen zorgen ervoor dat het kwaad steeds verder oprukt. Ondertussen is Lucy gepromoveerd tot staatsvijand nummer één, waardoor ze in groot gevaar verkeert. Om de laatste Onnavolgbare Opdracht te volbrengen keert ze terug naar Amsterdam. Maar zelfs op Aarde zijn Lucy en haar vrienden niet veilig. Ze moeten hoop houden. Het wordt pas écht gevaarlijk als ze de hoop verliezen… Zal het Lucy lukken om te voorkomen dat Jaldabaz het Rijk vernietigt?

Een magische serie

De Orde van de Gouden Leeuw is een magische serie. Allereerst maak je kennis met de verschillende gewesten en hun bewoners. Het doet je denken aan de kolonisten van Catan en de afdelingen van Zweinstein. Elk gewest heeft zijn eigen moto, zijn eigen kleur en de inwoners hebben dezelfde beroepen. Ben je bijvoorbeeld een inwoner van het gewest Kennis, dan ben je een geleerde en/of een alchemist en deel je eigenschappen als kennis en wijsheid met de andere inwoners. Na deel 1 kon ik niet wachten op deel 2 en inmiddels is deel 3 “De gouden cirkel” verschenen. In 2 dagen las ik deze spannende ontknoping uit.

Trilogie

De gouden cirkel is het derde en dus laatste deel van de trilogie van de Orde van de Gouden Leeuw. De Gouden Cirkel is een magisch heldenverhaal vol avontuur en gevaar, met nieuwe opdrachten en een zinderend slot. Ook dit deel is wederom een fraaie gebonden editie met schitterende illustraties van Sophie Pluim. In het boek vind je een prachtig geïllustreerde kaart van het Rijk. Door de kaart word je nieuwsgierigheid meteen geprikkeld. De serie is voor kinderen vanaf 10 jaar. Wil je het verhaal goed kunnen volgen, dan is het wel fijn om de eerdere delen ook gelezen te hebben.

Ook deel 3, de gouden cirkel, had mij meteen in zijn greep. Het verhaal zit zo goed in elkaar en vanaf de eerste bladzijde leef je mee met Lucy en haar vrienden. ucy steelt meteen je hart. Je hebt met haar te doen en tegelijkertijd is ze ontzettend dapper en stoer. Doordat je gedurende het verhaal leest wat ze denkt en voelt, kun je je goed inleven in haar persoon. Ook de drie vrienden Alfred, Sam en Milstone wekken meteen sympathie en daardoor mag je ze eigenlijk meteen graag. Ik vind het jammer dat de serie afgelopen is en ik kan niet wachten tot deze schrijfster met een nieuwe serie start.

5/5

Hartelijk dank Uitgeverij Van Goor voor het toezenden van dit mooie en spannende boek! #barter #affiliate