Review: Duik mee in de diepzee

duik mee in de diepzee
[Recensie van juf Danielle]

Altijd al willen weten wat de diepzee eigenlijk is en wat daar leeft? Tim Flannery neemt je mee in de magische, angstaanjagende én betoverende wereld van de diepzee in het boek Duik mee in de diepzee. Hij laat de verschillende dieptezones van onze oceanen zien, verrijkt je kennis met de gewone én wetenschappelijke namen van de planten en dieren. Maar bovenal maakt hij je nieuwsgierig naar de diepste dieptes van onze wateren. Deze parel voor het oog met prachtige illustraties van Sam Caldwell doet je keer op keer verbazen.

Vanaf de eerste bladzijde wordt je meegenomen in de bijzondere wereld van de diepzee. Tim Flannery beschikt over de kwaliteit om de planten en dieren, die in alle verschillende dieptezones leven, op een originele en grappige manier aan je voor te stellen. Dit doet hij aan de hand van prikkelende vragen, hier een daar een ‘Flanneryfeitje’ én magische illustraties. In het boek is aandacht voor de meest onbekende planten en diersoorten. Van de zeekomkommer, scheepswormen tot zeeanemoon, niets wordt aan de verbeelding overgelaten. Het boek prikkelt de fantasie, staat bol van nieuwe informatie én neemt je echt mee op reis. Duik mee in de diepzee is een echte aanrader!

Wist je dat als de vampierinktvis zich bedreigt voelt, hij zich vermomt als een stuk fruit?

De illustrator

De eerder genoemde magische illustraties van Sam Caldwell maken Duik mee in de diepzee compleet. Op een kleurrijke, grappige manier brengt hij de informatie van Tim Flannery tot leven. De meest bijzondere wezens van de diepzee kun je bijna aanraken door de illustraties, waarbij Sam gebruik maakt van de belevingswereld van kinderen. Slijmprikken die feestjes vieren en dansen schelpdieren, het lijken net mensen.

Tip!

Ben je nu helemaal weg van het boek Duik mee in de diepzee, lees dan ook het boek: Gek, Gaaf, Geweldig! Waarin Tim Flannery je andere mooie wonderen van de natuur laat zien.

Hartelijk dank Uitgeverij Lemniscaat voor het toezenden van dit mooie boek! #samenwerking