Review: gamehelden tegen de robots

gamehelden tegen de robots

In gamehelden tegen de robots heeft superschurk de Leeuwin Blaag de Blob van Raff gestolen. Om hem te redden teleporteren de gamehelden naar haar hoofdkwartier in New York. Daar worden ze niet alleen opgewacht door een robotleger, maar ook door een vreselijk wezen. Eentje die hen wel heel erg bekend voorkomt…. Lukt het de gamehelden om Blaag te redden uit de klauwen van de Leeuwin?

4/5

Gamehelden deel 5

Gamehelden is een serie waarin de tekeningen net zo belangrijk zijn als de tekst en vice versa. In elk deel binden de Gamehelden  de strijd aan met het kwaad. Raff, Puck, Manú en Phileine hebben allemaal een andere superkracht. Zo kan Phileine zichzelf klonen, Manú kan portalen openen en Puck is supersterk en kan ook nog eens vliegen. Raff is als enige niet blij met zijn superkracht. Hij vindt zijn superkracht namelijk niets voorstellen. Hij spreekt en verstaat alle talen van de wereld, maar denkt dat het niet bijzonder is. Door een energiebalk op hun arm kunnen ze zien hoeveel kracht ze hebben om in actie te komen.

Wat als je niet zo van lezen houdt?

Niet alle leerlingen bij mij op school zijn dol op lezen. Sommigen vinden het lastig, weer anderen vinden het saai of hebben de rust niet om zich te verliezen in een boek. Heel soms is het ook gewoon een houding, want tja image is everything. Als leescoördinator probeer ik een grote variatie aan boeken te vinden voor op school. Ik kies bekende series, maar ook onbekende pareltjes. Gamehelden is een serie die ik graag op school heb voor de middenbouw. Deze serie is een van de Billy Bones Bazen en bestaat uit drie labels: voorlezen, samen lezen en lekker lezen. Alle boeken hebben korte hoofdstukken en zinnen om lezen makkelijker en leuker te maken.

De Gamehelden serie is een samenwerking tussen schrijver Marcel van Driel en illustrator Paco Vink. De stukken tekst, afgewisseld met de illustraties maken de serie ijzersterk en heel aantrekkelijk voor de lezer. Ook dit deel is weer ontzettend spannend en kun je niet wegleggen. Naast spanning zit er ook enorm veel humor in het verhaal en de kleurrijke tekeningen. Dit boek is vanaf groep 4 goed te lezen, maar een sterke lezer in groep 3 kan zichzelf ook verliezen in deze toffe serie. Achterin het boek kun je lezen dat volgens schrijver Marcel van Driel lezen vooral leuk moet zijn. Dat ben ik helemaal met hem eens! Enne…. zonder al teveel te verklappen ik vermoed zomaar dat er nog een zesde deel komt!! Yes!

Hartelijk dank Uitgeverij Billy Bones voor het toezenden van dit boek. Dit bericht bevat affiliate links.