Review: Kevin de vampier

Kevin de vampier

Kevin de vampier gaat over Kevin. Hij is een doodnormale jongen. Alleen heeft hij geen schaduw. Wel scherpe hoektanden. O ja, hij is ook nog eens onsterfelijk. Samen met zijn familie is Kevin op weg naar het Doodsangstfestival wanneer ze door hun defecte navigatievleermuis stranden in een vreemd stadje. De burgemeester heeft er alle pret afgeschaft om te voorkomen dat het monster dat achter de heuvels leeft wakker wordt… Zal het Kevin en zijn nieuwe beste vriendin Bibi lukken het stadje te redden? Zal hij ooit kunnen veranderen in een vleermuis zoals de rest van zijn familie? En waarom eten weerwolven geen toffee?

5/5

Kevin de Vampier

De ouders en de broer en zus van Kevin kunnen iets wat hij niet kan. Zij kunnen zichzelf namelijk in een vleermuis veranderen. Kevin oefent al heel lang om zichzelf ook in een vleermuis te veranderen. Het lukt hem niet. De ene keer is hij een theekopje en de volgende keer een doekje. Hij schaamt zich, want zijn broer en zus laten zich geen kans ontnemen om hem te kleineren met zijn mislukte pogingen. Kevin voelt zich niet serieus genomen, tot het moment dat hij Bibi leert kennen. Zij is aardig, neemt hem serieus en ze vindt zijn leven/wereld fantastisch. Dit geeft hem de kracht om boven zich uit te stijgen.

Bibi

Bibi woont in de stad Beneden-Ellende. Na het overlijden van haar ouders woont ze bij haar twee tantes. Die twee houden niet van Bibi. Sterker nog ze hebben een hekel aan haar en laten haar alle (onaangename) klusjes doen. Hierdoor heeft ze geen tijd om met anderen om te gaan en aangezien er niets georganiseerd wordt in Beneden-Ellende is het leven eigenlijk één grote ellende. Tot er een circus komt en ze Kevin de vampier leert kennen. Het is het begin van een fantastische vriendschap.

Ik heb genoten van Kevin de vampier. Het verhaal las heerlijk weg. Aan het eind van elk hoofdstuk wilde ik meteen door naar het volgende hoofdstuk. Het mooie vind ik ook dat Kevin, ondanks het feit dat hij weinig tot geen zelfvertrouwen heeft, hij toch droomt van een baan in het circus. Ik ben dan ook heel benieuwd naar het volgende deel in deze serie! Naast het verhaal vind ik het monsterdossier echt een fantastische aanvulling op het verhaal. Door dit dossier leer je allerlei feitjes over de verschillende monsters die in dit boek voorkomen. Kort gezegd: Dit boek is een aanrader voor alle kinderen die van fantasy houden. Geschikt voor kinderen vanaf 7 jaar.

Hartelijk dank Fontaine Uitgevers voor het toezenden van dit grappige boek!