Review: Max Modderman Superheld ~ Matt Stanton

Max Modderman Superheld

Max Modderman Superheld is het zesde deel over de heldenavonturen van Max Modderman. In elke klas heb je er één: de gangmaker, de lolbroek, de grapjas. In de klas van Max is hij dat! Misschien is hij niet de slimste, maar wel de leukste!

Max Modderman Superheld

Er wordt een nieuwe superheldenfilm opgenomen. En wie kan er beter de rol van Kapitein Krachtpats spelen dan Max Modderman? Max en zijn vrienden maken in dit nieuwe avontuur weer van alles mee: een ontmoeting met een bodyguard die De Koelkast heet, een overval bij de juwelier, de beste schoolbijeenkomstgrap ooit en een échte superheld genaamd Donderflats: het is gekker dan ooit in Roestheuvel!

De serie

Zoals ik aan het begin al schreef is dit alweer het zesde deel van deze serie. Deze serie is geschreven voor kinderen van 8 jaar en ouder. Max Modderman Superheld is een graphic novel. Max Modderman is niet zo bekend als het leven van een loser, maar is zeker ook een aanrader. De tekeningen worden afgewisseld met stukken tekst. Uit: op bolgom kun je bij de boeken een stukje uit het boek lezen!)

Max Modderman Superheld leest lekker weg. Voor leerlingen die nog niet zo goed kunnen lezen of die lezen moeilijk vinden is het prettig dat de regels iets verder uit elkaar staan en dat het lettertype iets groter dan gemiddeld is. De vele tekeningen in het boek maken het een leuk en speels boek om te lezen. Max Modderman wil graag als superheld in een film spelen, maar om dit te bereiken valt nog niet mee. Hij doet enorm zijn best om in de smaak te vallen bij de regisseur, maar dit werkt eigenlijk alleen maar averechts. Ondertussen heeft er ook nog een dief de winkel van de ouders van zijn vriend Hugo beroofd. Lukt het Max wel om de superheld te zijn door de dief te vangen?

Hartelijk dank Uitgeverij HarperCollins voor het toezenden van dit boek. #samenwerking