Review: Nina beachbabe!

nina beachbabe!

Nina is woedend op haar ouders. Wie verzint het om een máánd voor de zomervakantie naar de andere kant van het land te verhuizen?! Ze was nét gewend in de brugklas en nu moet ze weer naar een nieuwe school! Daar kan zelfs het feit dat hun nieuwe huis vlak bij zee ligt niet tegenop. In Nina Beachbabe! mist Nina haar vriendinnen en alle leuke dingen die ze deden. Gelukkig vindt ze snel een nieuwe vriendin, Jet, die har meeneemt naar strandtent De Zeemeeuw, waar haar vrienden iedere dag samenkomen. Algauw hoort Nina bij de groep en belooft het toch een topzomer te worden! Het enige minpuntje is de knappe – maar ook zeer chagrijnige – surfboy Jonas, die ze steeds maar tegen het lijf blijft lopen…

3/5

Nina beachbabe!

Ik ben klaar voor mijn nieuwe, supercoole leven als beachbabe!”

Dat is Nina’s mantra die ze vanaf vandaag elke dag minstens 10 keer hardop zal zeggen. Want hoewel het verhuizen naar een nieuwe stad één maand voor de zomervakantie alles behalve fijn is (wie verzint dat?!) zal Nina haar best doen om er toch de beste zomer ooit van te maken. En dat allemaal dankzij de beachbabe-gids die ze bij haar jongere zusje op de kamer vindt. Het geeft haar richting en energie om van iets vreselijk stoms toch iets moois te maken. Langzamerhand vindt Nina haar nieuwe plekje in een leuke vriendengroep en creëert ze een schitterend plekje: haar nieuwe slaapkamer.

de BFF-serie

Nina beachbabe! is alweer het derde deel in de BFF-serie. Deze serie is voor vrolijke pubermeiden die fan zijn van Jill Schirnhofer en Niki Smit. Het zijn verhalen voor 10 jaar en ouder over relaties, romantiek, liefde en vriendschap. Denk aan de series als Elvy’s wereld en 100% Coco. Je kunt de boeken allemaal los van elkaar lezen.

De vlotte schrijfstijl past goed bij het doelpubliek, meisjes vanaf de leeftijd van 10 jaar. Ook de kleine hoofstukken en de ruimte tussen de zinnen zijn ideaal voor deze leeftijdsgroep. Het verhaal begint met een bozige Nina en gaandeweg het verhaal zie je haar steeds meer plezier krijgen. Het valt ook niet mee om in de brugklas ineens van woonplaats en school te moeten veranderen. Gelukkig maakt ze snel nieuwe vriendinnen en blijft ze contact houden met haar oude vriendinnen. Het verhaal speelt zich deels op het strand af en de schrijfstijl is zo prettig dat ik spontaan zelf zin krijg om naar het strand te gaan. Het boek is een aanrader voor meiden die lezen vaak maar saai vinden. Door de cover alleen zullen ze al in de mood komen om Nina beachbabe! te willen lezen.

Hartelijk dank Harper Collins voor het toezenden van dit boek!