Review: de beweegpot ~ samenspelen

beweegpot

Onlangs kon ik een derde beweegpot aan mijn verzameling toevoegen. “Een beweegpot?” denk je misschien. “Wat is dat dan?” “Wat betekenen de verschillende kleuren op de potten?” Ik ga het je uitleggen, maar in deze review sta ik met name stil bij de gele pot gevuld met activiteiten om samen meer te kunnen bewegen.

Hoe het begon

Ergens vorig voorjaar ontving ik de beweegpot met het groene etiket. Een pot vol met activiteiten voor binnen. Op elk kaartje stond een andere energizer om de boel weer even op te schudden. Sommige kaartjes riepen nostalgische gevoelens bij me op en sommige kaartjes waren nieuw voor me. Begin dit jaar ontving ik de blauwe pot gevuld met kaartjes om ook buiten lekker aan de slag te kunnen en zo op een eenvoudige manier extra beweegmomentjes te kunnen creëren. En nu de gele versie gericht op samenspelen.

Het idee

Een beweegpot gericht op activiteiten om samen meer te kunnen bewegen. Niet alleen voor in de klas of op de BSO, maar ook voor thuis. Kaartjes om de sleur te doorbreken of om de energie weer meer te laten stromen. Leuk voor thuis en voor op vakantie. Alle spellen zijn zo gemaakt dat je ze al met twee spelers kunt doen. In totaal vind je 43 bekende, minder bekende en waarschijnlijk ook totaal onbekende spellen in de pot. Een aantal spellen kende ik al. Denk aan “de vloer is lava” of duimworstelen. Een van de vele leuke spellen die mij wel aanspraken voor op een regenachtige dag thuis met mijn kinderen is hindernisgolf.

Een voorbeeld: hindernisgolf

Inn de beweegpot samenspelen vind je het spel hindernisgolf. Snel te organiseren en plezier gegarandeerd. Van een paar sokken maak je een bal. Samen spreek je een golfparcours af. Bijvoorbeeld onder de stoel door, langs de bank, over een kussen en de finish is tegen de kast aan. De spelers moeten gooien en schieten per beurt afwisselen. De persoon die het parcours in de minste beurten heeft gehaald, wint.

Ik had het niet gedacht, maar dit duo werd moeiteloos een trio. Ontzettend leuk om weer een stapel nieuwe en gevarieerde activiteiten te hebben met deze derde variant van de beweegpot. Deze pot doet het leuk in de klas, maar zeker ook thuis. Ik denk dat ik mijn pot in de zomervakantie maar mee naar huis neem. Dat wordt gegarandeerd urenlang veel plezier in en rond het huis zonder dat het echt voorbereidingstijd kost. Hoe fijn is dat?

Hartelijk bedankt De Beweegpot voor het toesturen van wederom een gave pot met kaartjes! #samenwerking #affiliate