Review: de magische academie

de magische academie

Ella Fredericks heeft lang op deze dag gewacht: eindelijk mag ze naar de magische academie! En eindelijk kan ze in de voetstappen van sentifleur Lucie Alvenstein treden én haar talent met magische geuren laten zien! Maar er schuilt een groot gevaar in de bossen rond de school. Een mysterieuze orde, die zich ‘De Groep’ noemt, probeert tegen elke prijs te voorkomen dat de leerlingen hun opleiding tot geurapotheker voltooien. En Ella en haar vrienden Ben en Polly staan daarbij behoorlijk in de weg…

5/5

Opvolger van de magische apotheek

Met de Erfenis van villa Evie kwam er een einde aan de succesvolle serie De Magische Apotheek van Anna Ruhe. In haar slotwoord gaf ze al aan dat dit zeker niet het einde was, ondanks het verschijnen van het laatste deel. Met deel 1 van de Magische academie wordt duidelijk hoe ze dit bedoelde. We maken een sprongetje in de tijd en zijn met deze nieuwe serie zo’n vijf jaar verder. Lucie is inmiddels zo ver dat ze een eigen school heeft opgericht. Een school waar niet iedereen naar toe kan. Het is een zomerschool waar je naar toe mag als je wordt uitgenodigd. Ook Ella, de hoofdpersoon in deze nieuwe serie, kennen we al uit het laatste deel van de Magische apotheek.

De ontwikkeling van de talenten

Hoe weet je nu of iemand geschikt is voor de magische academie? Niet iedereen beschikt over dezelfde talenten. Hiervoor heeft Lucie de Sentiscoop ontwikkelt. Met dit apparaat word je ingedeeld in een van de drie groepen: Fleurditect, Fleursionair of Fleurdiaal. De laatste groep is het meest voorkomende sentifleurtalent (het talent om met behulp van geuren de gevoelens van anderen waar te nemen). Ella wordt tot de laatste categorie gerekend en daar is ze eigenlijk helemaal niet blij mee. Dan gebeuren er een aantal vreemde zaken en een daarvan is dat de Sentiscoop kwijt is. Wie zit daar achter? Is de Sentiscoop misschien in handen gevallen van  De Patroon, de leider van ‘De Groep’? Je leest het allemaal in deze nieuwe serie!

Mijn mening over de magische academie

De schrijfstijl van Anna Ruhe is in 1 woord fantastisch! Haar boeken lezen als een trein en zijn ware pageturners. Ook dit boek las ik in een paar dagen uit, omdat ik het gewoon niet weg kon leggen. Door de magische apotheek was ik al fan van haar, maar met de magische apotheek gaat e gewoon naadloos verder waar ze gebleven was. Dat vind ik ontzettend knap van haar. Ik kan dan ook niet wachten op deel 2. De kaft is ook in dezelfde stijl als de vorige serie, alleen komen de prachtige tekeningen iets minder frequent aan bod in dit boek in vergelijking met de vorige serie.

Hartelijk dank Van Holkema & Warendorf voor het toezenden van dit leuke boek. Ik kan niet wachten tot het tweede deel verschijnt komend najaar!