Review: Het gefluister achter de deur

het gefluister achter de deur
5/5

Wallace Price is in het gefluister achter de deur een gehaaide advocaat voor wie macht en aanzien de belangrijkste ingrediënten zijn voor een geslaagd leven. Wanneer Wallace plotseling overlijdt en als geest zijn eigen uitvaartdienst bijwoont, komt een gids hem halen en brengt hem naar een ongewoon theehuis. Hugo, de eigenaar van het theehuis, die over bijzondere gaven beschikt, belooft hem te helpen bij het maken van de passage naar het hiernamaals. Wallace accepteert niet zonder slag of stoot dat hij dood is, maar dankzij Hugo en de andere markante bewoners van het theehuis leert hij op wonderbaarlijke wijze als geest menselijker te zijn dan tijdens zijn leven.

Hoge verwachtingen

Enkele maanden geleden las ik Het weeshuis in de azuurblauwe zee van T.J. Klune en ik was meteen verkocht. Wat een prachtig verhaal en die kaft! Om verliefd op te worden. Toen ik zag dat er een nieuwe titel van deze schrijver was verschenen, wilde ik heel graag een recensie-exemplaar ontvangen. Al snel had ik het gefluister achter de deur op de mat liggen. De kaft was weer net zo sprookjesachtig mooi en het verhaal? Ook dat was weer gedetailleerd, hartverwarmend en vernieuwend.

Het gefluister achter de deur gaat over Wallace (geest), Hugo (veerman), Mei (gids), Nelson (geest en opa van Hugo) en Apollo (geest en hond van Hugo). Samen wonen zij als een soort familie in het theehuis. Het theehuis is een plaats om elkaar te ontmoeten. Er is geen WiFi, dus alle tijd om oprecht met elkaar in gesprek te gaan. Alle hoofdrolspelers zijn heel verschillend, maar op hun manier zijn ze allemaal enorm grappig en had ik vaak een dikke glimlach op mijn gezicht. Een prachtige schrijfstijl, met geweldige hoofdrolspelers en een onvergetelijk verhaal.

Een boek voor het PO of voor het VO?

Al snel kwam ik tijdens het lezen dat het gefluister achter de deur meer geschikt is voor het VO dan voor het PO. Het boek is een vrij dikke pil van 440 bladzijdes en valt in de categorie Young Adult fantasy & sciencefiction. Normaal gesproken ben ik helemaal geen sciencefiction fan. Verre van, maar de sfeer die in dit boek wordt neergezet is zo knus en liefdevol dat het boek voelt als een warm bad. Een boek dat je wilt lezen onder een dekentje met een lekkere kop thee en een reep chocola onder handbereik.

Hartelijk dank Uitgeverij Volt voor het toezenden van dit mooie, bijzondere boek. #barter #affiliate