Review: wervelende wereld bijen

wervelende wereld bijen

Bijen hebben een heel belangrijke taak in de wereld. Ze zorgen er bijvoorbeeld voor dat we iedere dag groente en fruit kunnen eten. Maar wat doen bijen eigenlijk de hele dag? Welke soorten zijn er allemaal? Hoe vinden ze de weg naar huis terug? Ga op onderzoek uit, lees “Wervelende wereld: bijen” en kom erachter waar l dat gezoem goed voor is!

4/5

De tekeningen

Kleding maakt de man, maar tekeningen maken van een informatief boek toch echt een informatief boek. Op elke bladzijde zijn zoveel details te zien. Als je al een bij in je tuin ziet vliegen, zijn ze zo klein dat je geen details kunt onderscheiden. Hiervoor bestaat gelukkig “Wervelende wereld: bijen”. De bijen zijn daar enorm groot afgebeeld waardoor je het gevoel hebt de haartjes bijna aan te kunnen raken. Fascinerend om al die details en kleurschakeringen op een bijenlijf te zien.

Duidelijk en overzichtelijk

Ieder hoofdstuk in “Wervelende wereld: bijen” is onderverdeeld in korte onderwerpen die duidelijk van elkaar te onderscheiden zijn. Hierdoor kan een geïnteresseerd kind makkelijk tijdens het bladeren overzien waar het allemaal over gaat en waar hij of zij geïnteresseerd in is. Dit maakt dit boek ook tot een fantastisch naslagwerk als je een spreekbeurt over bijen wilt houden.

Wow! Wat is dit een interessant boek! In “Wervelende wereld: bijen” weet je niet waar je eerst moet kijken. Op elke pagina zijn zoveel details te vinden. Daarnaast is het ook een heel kleurrijk boek. Het boek is geschikt voor kinderen vanaf 6 jaar en geeft hen op een heel makkelijke manier veel informatie over de bijen. Dit maakt dat dit boek ook bij uitstek te gebruiken is in groep 4 voor bij Close Reading. Wist je bijvoorbeeld dat bijen zo sterk zijn dat ze hun eigen gewicht aan stuifmeel en nectar kunnen dragen?

Hartelijk dank Fontaine Uitgevers voor het toezenden van dit boek. Deze pagina bevat affiliatie links, het gebruik van de link kost je niets extra, maar helpt mij met de kosten voor deze site.