Review: De dubbele helix (Explorer Academy 3) – Trudy Trueit

“De dubbele helix” is het derde boek uit de Explorer Academy-serie. Cruz is leerling aan de Explorer Academy. Daar worden kinderen van over de hele wereld opgeleid tot buitengewone Explorers. In het eerste boek ontdekte Cruz dat zijn familie vanuit het verleden een mysterieuze link heeft met een geheime afdeling van de National Geographic Society. Stukje voor stukje probeert hij dit mysterie te ontrafelen.

Het verhaal

In “De dubbele helix” vervolgen Cruz en zijn vrienden hun studie aan de Explorer Academy. Aan boord van het schip Orion reizen ze naar exotische locaties over de hele wereld. In oude ruïnes in Jordanië gaan ze op zoek naar de ontbrekende stukjes van de puzzel die Cruz’ moeder voor hem heeft achtergelaten. Maar dan wordt Cruz gewaarschuwd door een mysterieuze persoon. Er dreigt gevaar. Waarom wil Nebula Cruz stoppen voordat hij 13 jaar wordt? De klok tikt door, terwijl zijn verjaardag nadert. Een dag die zijn leven voor altijd zal veranderen…

Mijn mening over het boek

Deel 1 en 2 vond ik erg goed om te lezen, dus ik was dan ook erg blij dat ik deel 3 ook kreeg toegezonden. Ook in deel 3 is het van begin tot eind spannend. Er komen weer veel mooie gadgets aan bod en Cruz en zijn vrienden beleven veel avonturen. Mooi ook dat er stukjes zijn waar je ziet dat Cruz ook maar een puber is. Zijn gevoelens voor zijn klasgenoot Bryndis en de omgang met klasgenoten die niet zijn vrienden zijn bijvoorbeeld.

Het boek zelf vind ik heel mooi vormgegeven. Het heeft een harde kaft (vind ik altijd prettig aan een boek), een kleurrijke voorkant en mooie illustraties in het boek.

De waarheid achter dit verhaal

Elk deel eindigt met een hoofdstuk waar ze uitleggen hoe archeologen en onderzoekers in het echt hun werk doen en maak je kennis met de explorers van National Geographic, zoals bijvoorbeeld de evolutiebioloog Beth Shapiro.

De laatste twee bladzijden geven je een kort inkijkje in deel 4: “De sterrenduinen”. Dit boek verschijnt najaar 2020 in de winkels. Ik zet deel 4 alvast op mijn wensenlijstje!

Bedankt Blink voor het toezenden van dit mooie exemplaar voor het schrijven van een review!

Kijk ook eens op: Explorer Academy.