Review: Het rijk der schaduwen

het rijk der schaduwen

Deel 6 mensen! Dit is alweer het zesde deel van de Tempeljagers! In het rijk der schaduwen reizen de Tempeljagers halsoverkop naar Mexico om de geest van maangodin Ixchel te vinden. Maar de Tempeljagers zijn niet de enige die op zoek zijn naar Ixchel… De levensgevaarlijke Mentiri-leden zitten de vrienden op de hielen! Zij willen de vaas gebruiken om hun overleden bondgenoten terug te halen uit het Rijk der Schaduwen. De tijd dringt tijdens deze spannende reis in het hart van Mexico. Gaat het de Tempeljagers lukken om de wereld te redden en de mysteries van de Maya’s op te lossen?

Het verhaal

Het Rijk der schaduwen start met een straatverkoop op de derde zaterdag van oktober in Reigerszee. Rond Chateau Ravenhorst liggen talloze kleedjes verspreid over de straat. Er worden oude schilderijen en kunstwerken verkocht. Op een van de kleedjes staat een mooie oude vaas te wachten op een nieuwe eigenaar. Of toch niet? Als een mevrouw de vaas wil kopen, kan Lara dit nog net voorkomen. In de vaas zit namelijk de geest van Ixchel en die mag niet ontsnappen! Je voelt het vast al aankomen, maar dat gebeurt toch. Hoe de vaas daar is terechtgekomen is en blijft een raadsel. De Tempeljagers vertrekken zo snel het kan naar Mexico om Ixchel te vinden, alleen zijn zij niet de enigen die in het gebied van de Maya’s op zoek zijn. In Mexico moeten ze alles op alles zetten om het ontstane probleem op te lossen en ondertussen te voorkomen dat de Mentiri hun overleden bondgenoten terug kunnen halen. Als dit maar goed komt!

Bij het schrijven van een review over een boek wil ik nooit vooraf het hele boek al verklappen, maar met dit spannende verhaal was dit extra lastig. Je kunt Het Rijk der Schaduwen gewoon niet wegleggen. Het is veel te spannend! Denk aan Indiana Jones meets James Bond. Het goede tegen het slechte. Michael Reefs kan zo beeldend schrijven dat het verhaal zich als een film voor mijn ogen afspeelt. Het kan niet anders dan binnen nu en een paar jaar wordt deze serie verfilmd of er komt een speciale Netflix serie van. Althans dat laatste daar hoop ik dan maar op, want daar heb ik een abonnement op en niet op Disney Plus of iets anders.

Michael Reefs

Dankzij de waanzinnige fantasie van Michael Reefs genieten duizenden kinderen en volwassenen in Nederland van zijn spannende verhalen. Zijn verhalen, zoals het Rijk der Schaduwen, zijn origineel, wonderlijk en weten je van begin tot eind te boeien. De serie de Tempeljagers begon met het idee van het schrijven van een serie waarin alle werelddelen in verwerkt waren. Om zijn boeken te kunnen schrijven, doet hij eerst veel onderzoek naar plekken die echt bestaan. Welke mythes en verhalen bestaan daar al. Hij combineert ze met zijn eigen fantasie en zorgt er zo elke keer weer voor dat lezers nieuwsgierig worden naar andere landen en de culturen in die landen. Naast de Tempeljagers schreef hij ook de spannende serie de Biebbende en voor iets jongere kinderen Marie Boe. Ook is hij bezig met een gloednieuwe, spannende serie, namelijk Storm & Bliksem. Deel 1 zal september 2023 verschijnen.

Een audioserie en een tempeljagersclub

Wat ik ontzettend tof vind is dat het niet alleen om het boek gaat, maar dat er een hele wereld omheen gecreëerd wordt. Denk aan een audioserie genaamd “De tempeljagers en de waraak van haveneiland”. Daarnaast kunnen fans ook lid worden van de Tempeljagers-club. Middels e-mails word je dan op de hoogte gehouden van de laatste nieuwtjes. Dus als jij benieuwd bent geworden na het lezen van Het Rijk der Schaduwen, neem dan zeker een kijkje bij de Tempeljagers!