Review: ruimtegekte – Christopher Edge

ruimtegekte

Ruimtegekte is het verhaal over Jesse en zijn vader. Jesse schaamt zich dood voor zijn vader. Zijn vader zet hem keer op keer voor schut. En het ergste? Hij is zich van geen kwaad bewust! Maar dan ontdekt Jesse zijn vaders grote geheim. Hij is niet zomaar vreemd, hij is een alien!
Wanneer de vader van Jesse wordt ontvoerd tijdens een kampeeruitje zet Jesse alles op alles om hem te bevrijden. Kan Jesse het opnemen tegen buitenaardse wezens?

Ruimtegekte is geschreven door Christopher Edge. Christopher is opgegroeid in Manchester en tegenwoordig woont hij in Gloucestershire. Zoals je bij de inleiding al las schaamt Jesse zich behoorlijk voor zijn vader? Hoe dat komt? Zijn vader is niet zoals alle andere vaders. Zijn vader is onhandig. Zo gaf hij Jesse ooit een ui mee naar school als tussendoortje en tijdens het toneelstuk op school waar Jesse een fantastische rol als Luke Skywalker heeft, springt zijn vader ineens op het toneel en gaat meedoen. Hierdoor is voor Jesse het toneelstuk verpest en hij schaamt zich natuurlijk behoorlijk.

In de ultieme goedmaak poging gaan Jesse en zijn vader een weekend naar het Vaders en Kinderen Avonturen Weekend. Ook daar verloopt het niet helemaal soepel en het weekend eindigt ermee dat de vader van Jesse ontvoert wordt door aliens. Met de hulp van zijn vrienden Amba en David onderneemt Jesse een dramatische poging om zijn vader te redden van de aliens. Of het goed afloopt? Dat kun je in het boek lezen!

Vaak lees ik meerdere boeken tegelijk en maak ik een planning met het aantal bladzijden dat ik per dag in een bepaald boek wil lezen. De planning met dit boek lukte niet helemaal. Het las zo geweldig weg dat ik het niet weg kon leggen. In het verhaal zit zo ontzettend veel humor. Daarnaast schrijft de schrijver erg beeldend en grappig. Ik ben normaal absoluut niet van de Star Wars films enzo, maar dit boek was echt geweldig! Het allermooiste aan het verhaal vind ik toch wel de rol van vriendschap en vertrouwen. Ondanks dat Jesse zich vaak schaamt voor zijn vader, wil hij hem absoluut niet missen en doet hij alles wat hij kan bedenken om zijn vader terug te krijgen. Het boek is zelf te lezen vanaf 9 jaar, maar voorlezen kan al eerder. Voor kinderen die geïnteresseerd zijn in de ruimte is Ruimtegekte natuurlijk een te gek boek!

Hartelijk dank Uitgeverij Billy Bones voor het toezenden van dit mooie boek!