Review: Schattig tekenen doe je zo ~ deel 2

schattig tekenen doe je zo

Na het succes van Schattig tekenen doe je zo! is er nu deel 2, met nog meer allerliefste stap-voor-staptekeningen. Zet je potlood op papier en teken verschillende soorten honden en katten, koala’s en stekelvarkens. Teken de topping op je pannenkoek, kleur kauwgomballen in alle kleuren van de regenboog en maak de perfecte taart. Nieuw in deel 2 is de categorie voertuigen, zodat je voortaan de schattigste campers, politieauto’s en luchtballonnen kunt doodlen. Natuurlijk vind je ook in dit deel weer een heleboel tekentips van Leon Römer!

Hoe ik deze boeken inzet in mijn klas

De laatste periode van het schooljaar werkten wij schoolbreed aan het thema werk. In de bovenbouw heette het thema” de wereld van werk” en een van de opdrachten die ik hierbij bedacht was het ontwerpen van een eigen busje waaruit je werkt. De leerlingen mochten zelf bedenken wat voor werk ze deden. Zo maakte de een er een DJ busje van, een ander begon een foodtruck en een derde ging basketbal workshops geven vanuit zijn busje. Alle leerlingen moesten een logo op hun busje tekenen en er mocht geen wit meer te zien zijn. Hierbij konden ze inspiratie opdoen uit dit boek en het voorgaande deel. Mijn leerlingen waren razend enthousiast. Soms zet ik deze boeken ook in als keuzeopdracht op de weektaak. Daar worden mijn leerlingen altijd heel blij van.

Mijn mening over Schattig tekenen doe je zo deel 2

Iedereen wil schattig kunnen tekenen, maar vaak ontbreekt het aan inspiratie of niet goed weten hoe je iets simpel op papier kunt zetten. Met dit boek ontbreekt het je niet aan inspiratie en door de stap voor stap tips maakt het de opdrachten ook veel eenvoudiger. Ik vind deel 2 een goede aanvulling op deel 1. Er komen andere categorieën aan bod. Denk aan griezelen en voertuigen. Door zo steeds nieuwe categorieën te bedenken kan Leon Römer nog eindeloos veel delen bedenken en zo een hele serie op de markt brengen.

Schattig tekenen doe je zo aanschaffen

Hartelijk dank Uitgeverij Volt voor het toezenden van dit boek. Deze review bevat affiliate links.