Review: Skandar en de eerste ruiter (deel 2)

Skandar

Skandar en de eerste ruiter is het vervolg op het spannende boek: Skandar en de eenhoorndief. Ook in dit vervolg beleven Skandar en zijn vrienden een avontuur dat bol staat van magie, woeste eenhoorns en luchtgevechten.

[Gastblog van juf Jantine]

Verloop van het verhaal

Nu Skandar weet dat hij een geesteruiter is, kan hij ook trainen om hier beter in te worden, iets wat hij altijd heeft gewild. Helaas heeft zijn ontwikkeling tot geesteruiter ook nadelen: zijn zus Kenna mag hier niets van af weten én zijn medestudenten zijn bang voor zijn krachten. Wanneer op het Eiland verschillende dode wilde eenhoorns worden gevonden, krijgt Skandar hier de schuld van. Samen met zijn vrienden ontdekt hij een duister geheim, dat ten grondslag ligt aan alle problemen. Samen proberen ze het Eiland te redden.

Mijn mening over Skandar en de eerste ruiter

Wie houdt van spanning, avontuur en fantasy die zal dit boek zeker weten te waarderen! A.F. Steadman heeft een wonderlijke wereld weten te creëren, dat goed is uitgewerkt. Doordat aan de binnenzijde van de kaft een plattegrond staat, krijg je als lezer ook direct een beeld van deze wereld. Het boek staat bol van avontuur, gevechten en spannende situaties. Dit maakt dat je als lezer door het boek wil racen om te weten hoe het afloopt!

Eerst deel 1 en dan deel 2 van Skandar lezen

Wel is het fijn om voor het begrip van alle situaties, eerst deel 1 te lezen. In dit tweede deel ga je verder waar het eerste deel ophield. Dit betekent dat alle personages, locaties en de problematiek uit het vorige boek niet meer worden geïntroduceerd. Daarnaast is het goed om je verwachtingen voor het boek goed te hebben: eenhoorns in deze serie zijn geen lieve fantasierijke dieren, maar woeste en wilde wezens, die dol zijn op dieren eten, met anderen te vechten. Dit maakt het boek op sommige vlakken wel erg woest en gewelddadig, waar je als lezer op voorbereid moet zijn.

Even inkomen

Zelf moest ik even inkomen in het boek, onder meer omdat ik deel 1 niet had gelezen. Eenmaal bekend met de personages, hun eenhoorns en de manier waarop hun wereld in elkaar steekt, ging het lezen een stuk sneller. Hoe verder ik in het boek kwam, hoe meer ik in het verhaal meegesleept werd. Skandar en de eerste ruiter is dan zeker ook een aanrader voor lezers die dol zijn op fantasierijke verhalen, die bol staan van avontuur en magie!

Hartelijk dan Uitgeverij Querido voor het toezenden van het boek! #affiliate